بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» بررسی گوشی موبایل اپل IPHONE SE

بررسی گوشی موبایل اپل IPHONE SE

بررسی گوشی موبایل اپل IPHONE SE توسط مارکتیکا

دنبال چه چیزی در یک آیفون جدید هستید؟ در صدر لیست احتمالاً باتری و کیفیت دوربین قرار دارد. یک سری مشخصات و ویژگی های دیگر وجود دارد که احتمالاً در لیست پایین قرار داده اید: سرعت ، کیفیت صفحه نمایش ، اندازه ، دوربین های اضافی و غیره.

اما مهمترین چیز برای آن لیست نه از مشخصات بلکه ناشی از این واقعیت است که شما به دنبال آیفون هستید – چیزی با دسترسی به iMessage ، FaceTime ، کتابخانه عظیمی از برنامه های عالی ، به روزرسانی های نرم افزاری قابل اعتماد و موارد دیگر.

 

به همین دلیل خوشحالم که اپل ایده قدیمی را زنده کرده و iPhone SE دیگری را نیز منتشر کرده است. قیمت آن با قیمت ۳۹۹ دلار برای یک مدل با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی آغاز می شود. برای افرادی که آیفون می خواهند ، خرید یک تلفن کاملاً جدید با قیمت کمتر از ۷۰۰ دلار انتخاب خوبی می تواند باشد.

اشاره به اینکه آیفون SE یک آیفون است و برای افرادی که مایل به تغییر نیستند مهم است. همچنین ضمانت سطح پایه ای از کیفیت است. این باعث می شود این بررسی ساده باشد: وقتی فقط ۳۹۹ دلار پرداخت می کنید ، چقدر تسلیم می شوید؟

کمتر از آنچه ممکن است حدس بزنید.

نقاط قوت

  • عمر باتری خوبی دارد
  • به روز رسانی نرم افزار برای سالها
  • دوربین از لحاظ نور خوب و عالی در فیلم است

نقاط منفی

  • طراحی با حاشیه های بزرگ
  • صفحه نمایش کوچک در مقایسه با هر تلفن دیگر
  • عکسهای کم نور پر سر و صدا

اگر تا به حال آیفون ۸ ، آیفون ۷ ، آیفون ۶ اس یا آیفون ۶ را مشاهده کرده اید ، از این رو از قبل فرم اصلی آیفون SE 2020 را میتوانید حدس بزنید. گوشی موبایل اپل IPHONE SE با صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی با حاشیه های بزرگ در بالا و پایین آن دارد ، یک دکمه بزرگ خانه دایره ای در قسمت پایین با حسگر اثر انگشت تعبیه شده در آن و گوشه ها و لبه های خمیده زیبا.

این چیزی است که شما احتمالاً هنوز هم به عنوان آیفون معمولی به آن فکر می کنید ، حتی اگر صفحه نمایش های جدید دارای صفحه نمایش های بزرگتر ، Face ID و آن دسته باشند. اپل از سال ۲۰۱۴ این طراحی را داشته است و همچنان از آن پیروی می کند. نگه داشتن آن طرح احتمالاً دلیل بزرگی برای کم هزینه بودن است. دیگر نیازی نیست اپل برای ساخت مجدد کارخانه های خود مجدداً استفاده کند.



همه می دانند بسیاری از تلفن های اندرویدی با قیمتی مشابه وجود دارند که توانسته اند حاشیه های خود را کاهش دهند. این فقط یک مورد برای زیبایی نیست. حاشیه های کوچکتر بدان معنی است که می توانید صفحه نمایش بزرگتری را در بدنه تلفن جای دهید.

صفحات مزاحم هستند ، اما کیفیت ساخت اینگونه نیست. سابقه طولانی اپل با این طراحی گوشی به معنی محکم بودن آن است. هیچ انعطاف پذیری ، درز ناخالص و شکاف وجود ندارد. صفحه نمایش ۴٫۷ اینچی LCD به خوبی مانند همیشه ، با True Tone به شما کمک می کند تا رنگ را با محیط شما هماهنگ کند.

این یک آیفون است و یک حس آشنایی راحت با آن وجود دارد.

برای کسانی که به این امید آویز هستند که اپل تلفن کوچک دیگری بسازد ، به iPhone SE اصلی آویزان شده اید: من می گویم این یک تجربه بسیار رایج برای مردم است که در مقابل صفحه نمایش های بزرگتر مقاومت کنند و بعد از اینکه آنها عاقبت تسلیم شوند ، آنها را دوست داشته باشند ، اما ممکن است این مورد مال شما نباشد. اگر کمک کند (این کار نخواهد شد) ، هیچ تلفن اندرویدی ریز خوبی در حال حاضر وجود ندارد.

همانند آیفون ۷ و ۸ ، دکمه اصلی یک دکمه فیزیکی نیست ، بلکه به سادگی یک نقطه در پایین است که هنگام فشار دادن آن ، به شما امکان پذیر می کند. خوشحالم که می گویم اپل در مورد این تلفن ناچیز عمل نکرده است: آنها احساس خوبی دارند.

این تنها IP67 در برابر آب مقاوم است ، بنابراین خوب است که خیس شوید ، اما خیلی طولانی آن را در آب نگذارید. برای فعال کردن شارژ بی سیم ، این نیز در پشت شیشه است. هر دو در این نقطه قیمتی نادر هستند.


آخرین مورد سخت افزاری که به آن توجه خواهم کرد این است که جک هدفون وجود ندارد. فقط قابل ذکر است زیرا اکثر تلفنهای ارزان قیمت اندرویدی جک هدفون را ارائه می دهند. اپل در جعبه دارای Lightning EarPods است اما آداپتور آن نیست. همچنین از شارژر استاندارد dinky 5W اپل بهره می برد ، بنابراین در حالی که آیفون SE از شارژ سریع پشتیبانی می کند ، شارژر همراه آن را ندارد.

Photo by Vjeran Pavic / The Verge

در داخل آن پوسته آشنا ، دو نسخه اصلی ارتقاء یافته به iPhone SE وجود دارد: پردازنده و دوربین. بیایید ابتدا پردازنده صحبت کنیم.

دارای A13 Bionic است که چشمگیر است زیرا همان پردازنده آیفون ۱۱ پرو است. هیچ پردازنده ای سریعتر در گوشی های هوشمند به هر قیمتی وجود ندارد. بنابراین بله ، iPhone SE سریع است ، اما به همین دلیل اهمیت این پردازنده را ندارد.

این پردازنده مهم است زیرا اطمینان می دهد که آیفون SE برای سالهای متمادی به روزرسانی های سیستم عامل را دریافت می کند. من هنوز iPhone SE اصلی را دارم که در مارس ۲۰۱۶ منتشر شد و اپل سال گذشته آن را با جدیدترین نسخه iOS پشتیبانی کرد. چهار سال بعد ، و آن آیفون دارای به روزترین نرم افزار است.

باتری یک روز طول می کشد ، اما خیلی بیشتر نیست

اکثر تلفن های اندرویدی – از ارزان ترین تا گران ترین – بالاتر از دو سال به روز رسانی هستند. حتی بهترین ها ، خط پیکسل گوگل ، فقط به مدت سه سال به روزرسانی های تضمین شده هستند. همانطور که هفته گذشته گفتم ، فقط مربوط به هزینه ۳۹۹ دلار نیست؛ این در مورد چند بار است که شما باید آن را خرج کنید. هیچ تلفن دیگری با این قیمت تا زمانی که آیفون SE از نظر پشتیبانی از نرم افزار وجود نداشته باشد دوام نخواهد داشت.

صحبت از ماندگاری ، عمر باتری در iPhone SE کاملاً مناسب است اما ستاره ای نیست. من یک روز کامل را پشت سر می گذارم ، به طور متوسط ​​بین چهار تا پنج ساعت از زمان نمایش فیلم. من امیدوار بودم که پردازنده A13 Bionic عمر باتری طولانی تری را که با آیفون ۱۱ به دست آوردیم باز کند ، اما به نظر می رسد بیشتر مربوط به اندازه باتری بوده و SE دارای همان باتری با آیفون ۸ است.

برای امروز کافی است ، اما در طی چند سال ممکن است شما به طور مرتب به یک کیس باتری روی آورده و یا به دنبال یک تعمیرگاه برای جایگزینی باتری خود باشید.

iPhone SE تنها یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در پشت و یک دوربین سلفی ۷ مگاپیکسلی در قسمت جلویی دارد. دو روش برای دیدن این دوربین ها وجود دارد ، هر دو معتبر هستند.

مورد اول این است که برای یک تلفن ۳۹۹ دلاری ، دوربین ها کاملاً عالی هستند و هرگونه شکایت یا مشکلی باید با توجه به آن قیمت فوراً رد شود. نکته دوم این است که آنها کاملاً خوب هستند اما برخی از کاستی ها را برهم زده اند که اپل حتی در این مرحله قیمت نیز می توانست بر آن غلبه کند.


در هر نوع شرایط روشنایی روشن ، iPhone SE عکسهای کاملاً دوست داشتنی می گیرد. آنها در جزئیات تمیز ، دقیق از نظر رنگ و فقط اندازه صحیح و شفاف هستند. دامنه پویا نیز بسیار مناسب است. در حقیقت ، در شرایط روز می توان تفاوت بین این تلفن ۴۰۰ دلاری و آیفون ۱۱ پرو ۱۰۰۰ دلاری را سخت توصیف کرد.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - بررسی گوشی موبایل اپل IPHONE SE

iPhone 11 Pro در مقابل iPhone SE 2020

اپل می گوید که این آیفون SE قادر به انجام پردازش بیش از آنچه در غیر این صورت است به دلیل پردازنده A13 Bionic است. به عنوان مثال ، این امکان را برای حالت عمودی (یا به طور خاص ، انواع بیشتری از حالت های پرتره) در هر دو دوربین فراهم می کند. اپل به این توانایی یک نام فنی بسیار معروف Apple-Esque داده است: “تخمین عمق تک رنگ”. اما برخلاف حالت پرتره تک لنز در تلفن های پیکسل ، iPhone SE از محاسبات زیر پیکسل بهره نمی برد. این با استفاده از مدلهای یادگیری ماشین برای تخمین عمق میدان است.


من فکر می کنم که آیفون ۱۱ پرو پرتره هایی را کمی بهتر از SE مدیریت می کند. اما من همچنین فکر می کنم ، وقتی که از نزدیک نگاه کنید ، حالت های پرتره در تلفن ها همه خراب می شوند.

A13 Bionic همچنین HDR و ویژگی های رندر معنایی پیشرفته اپل را قادر می سازد. اولی اطمینان می دهد که پس زمینه خیلی منفجر نمی شود ، و دومی می داند که از چه عکس می گیرید و برای روشنایی بهتر آن کار می کند. من به خصوص هنگام عکس گرفتن با یک آسمان روشن در پس زمینه ، عکسی را دیدم که می توانست قبل از XR هر آیفون را از بین ببرد (و شاید XR نیز عددی را انجام می داد).


این همه عالی است ، اما ناامیدی با عکاسی کم نور به وجود می آید. آیفون SE نیز مانند سایر موارد در سایر موارد نیز چنین کاری را انجام نمی دهد. حالت شب وجود ندارد و در نور کم ، سر و صدای بسیار زیاد وجود دارد. تقریباً شبیه به کل وحشت و پنهان کردن دوربین های پشته ، مخصوصاً در پرتره ها است.


ویدیو در IPHONE SE به همان قیمت و یا بهتر از اکثر تلفنهای ANDROID با هر قیمتی است

من مطمئن نیستم که چرا A13 Bionic به آیفون SE اجازه می دهد تا از مزایای دیگر اما عکس های شب بهتر برخوردار نباشد. من نمی خواهم بگویم که حالت شب یک مشکل حل شده توسط هر کشش است ، اما گوگل چند سال است که این کار را با سخت افزار کاهش یافته انجام می دهد ، بنابراین مطمئناً امکان پذیر است. با توجه به اینکه این پردازنده همان تلفن های گران قیمت آن است ، از نظر تئوری دوربین اپل نیز از آن پشتیبانی می کند.

اما قبل از قرار دادن تاج بر روی Pixel 3A یا آینده پیکسل ۴A ، می خواهم شما را به قابلیت های ویدیویی iPhone SE نشان دهم. این کاملاً بالاتر از کلاس وزن خود است ، با ۴K هم به صورت نوری و هم با نرم افزار تثبیت شده ، دامنه پویای وسیعی را تثبیت کرده و گزینه ای برای رسیدن به سرعت ۴K در ۶۰fps است. اگر می توانید عملکرد هر چه بهتر فیلم را از هر تلفنی دریافت کنید که کمتر از ۵۰۰ دلار باشد ، می خواهم آن را ببینم.

gif;base64,R0lGODlhAQABAAAAACH5BAEKAAEALAAAAAABAAEAAAICTAEAOw== - بررسی گوشی موبایل اپل IPHONE SE

۲۰۱۶ iPhone Se (سمت چپ) در مقابل ۲۰۲۰ iPhone SE (راست). یک نسخه گسترده

خط پایین: اگر از هر آیفون قدیمی تر از XR در حال ارتقا هستید ، فکر می کنم پیشرفت چشمگیری خواهید دید. اگر به قدیمی ترین گزینه های SE ، ۶ یا ۶S توجه داشته باشید ، پیشرفت چشمگیر خواهد بود.



هر دستگاه هوشمند اکنون شما را ملزم می کند که قبل از استفاده از آن با یک سری شرایط و قوانین موافقت کنید – قراردادهایی که در واقع هیچ کس نمی خواند. خواندن و تجزیه و تحلیل تک تک این توافق ها برای ما غیرممکن است. اما ما قصد داریم دقیقاً شمارش کنیم که چند بار باید هنگام استفاده از دستگاهها ، هنگام “بررسی” آنها را موافقت کنید ، زیرا اینها توافقاتی هستند که اکثر مردم نمی خوانند و قطعاً نمی توانند مذاکره کنند.

برای استفاده از iPhone SE ، باید موافقت کنید با:


  • شرایط سرویس اپل که می توانید از طریق ایمیل برای شما ارسال کنید
  • قرارداد ضمانت نامه اپل ، که می توانید از طریق ایمیل برای شما ارسال کنید

این توافق نامه ها قابل مذاکره نیستند و اگر شما با آنها موافقت نکنید ، به هیچ وجه نمی توانید از تلفن استفاده کنید.

آیفون همچنین از شما خواسته است که Apple Cash و Apple Pay را در هنگام راه اندازی تنظیم کنید ، و این بدان معنی است که شما باید موافقت کنید:


  • توافقنامه Apple Cash ، که مشخص می کند خدمات در واقع توسط Green Dot Bank و Apple Payments ، Inc ارائه می شود و بیشتر شامل توافق های زیر است:
  • شرایط و ضوابط Apple Cash
  • توافق نامه ارتباطات الکترونیکی
  • خط مشی رازداری بانک Dot Green
  • شرایط و ضوابط پرداخت مستقیم
  • اعلامیه حریم خصوصی پرداخت مستقیم
  • اپل پرداخت ، شرکت ، مجوز



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده